7 november 2017
Soap rondom slechte Ford motor in camper duurt voort
In november 2016 hebben wij bericht over de problemen met de Ford motor 2.2 TCDi in campers. Gedupeerde camperaars hadden zich gemeld bij de NKC, Nederlandse Kampeerauto Club, en die wendde zich tot consumentenprogramma Kassa. Ford wilde toen niet officieel reageren maar beloofde wel een coulanceregeling voor consumenten met in de soep gelopen campermotoren.
Eerst een motorcheck, dan regeling
Inmiddels is er veel tijd verstreken maar is er nog steeds geen oplossing voor de gedupeerde consumenten. Ford zegt nog steeds bezig te zijn met de ontwikkeling van de uiteindelijke coulanceregeling. Zij willen dat gedupeerden de motor eerst laten controleren en daarna kunnen ze in aanmerking komen voor een regeling met verlengde garantie. Saillant detail: de kosten van deze controle zijn voor rekening van de campereigenaar.
Soap duurt voort
De NKC is na anderhalf jaar tijd nog steeds in gesprek met Ford Nederland maar heeft nu een ultimatum gesteld; de tijd van praten is voorbij. Uiterlijk 1 december aanstaande moet Ford met een gedegen voorstel komen voor die mensen die kosten hebben gemaakt om de defecte motor te laten repareren of vervangen. Het uitstellen door Ford moet stoppen; de gedupeerden willen een tegemoetkoming in de kosten. Het uitstellen van een definitieve regeling is in het voordeel van Ford aangezien zij alleen campers tot 10 jaar oud in aanmerking willen laten komen voor de regeling. Hoe langer Ford wacht hoe minder campers binnen de regeling zullen vallen. De soap duurt voort maar eindigt voor de hoofdrolspelers hopelijk op 1 december.
Vertrouwen in oplossing kwijt? Sluit een lening af
Ben je het vertrouwen in Ford kwijt en twijfel je aan een goede afloop? Of dreig je buiten de coulanceregeling te gaan vallen maar wil je wel komend jaar weer op reis met de camper? Sluit een persoonlijke lening af om een nieuwe motor te kunnen bekostigen. Of een doorlopend krediet als je niet alleen een nieuwe motor nodig hebt maar ook extra geld achter de hand wilt hebben voor eventuele andere reparaties. Onze adviseurs bekijken graag samen wat de best passende oplossing is voor jou zodat je weer met een gerust hart op vakantie kunt zonder bang te hoeven zijn dat je elk moment kunt stranden met je camper.
Wat zeggen klanten over onze dienstverlening?
1386 Klanten beoordelen Krediet.nl met een 4.9 uit 5 op Trustpilot
Zeer tevreden over de dienstverlening het ging snel.
De eerste aanvraag verliep vlot. Maar aan de hand daarvan moesten tot 3x toe meer gegevens aanleveren en dat duurde steeds 2-4 dagen. Kan dat niet in de eerste aanvraag of tot max nog 1x uitvragen?